četvrtak, 20. rujna 2012.

Food fotografija dio 2.



Posto vam se svidio dio 1., odlucih da napravim odmah (dok mi je atmosfera) i dio 2. , te sa svekolikim pucanstvom podijelim jos neke metode i trikove koje koristim u fotografiranju. Osim sto ganjam sjene po stanu i okrecem rolete na sve strane koristim i slijedece:
 
Rekvizit br. 1  koji mi je cesto u pomoci, a narocito kada vise nemam direktnog sunca u tanjuru, jeste aluminijska folija iz auta - ono sto stavimo sa unutarnje strane na prednje staklo, da nam sunce ne udara u auto. To kod Kineza kosta 1 euro i odlicna je stvar za podizanje razine svijetla pri slikanju.
Ako nemate tripod, nego fotografirate iz ruke, i niste skloni akrobacijama - morate imati pomagaca koji ce vam pridrzati foliju.
 
 
Rekvizit br. 2 je bijelo platno za slikanje velicine 60x50 cm, kojim ublazavam sivilo ako slikam unutra - jer vani pada kisa. Rijetko mi se svidjaju takve slike, al dobro je imati i to. Ako imate dvije, neka jedna bude bijela, a preko druge mozete nalijepiti neki zlatni materijal (papir, tkaninu - bitno je da reflektira svijetlo, znaci ne nesto mat). Ta zlatna varijanta daje toplinu fotografiji.




 
Rekvizit br. 3 je samostojece ogledalo iz kupaone, koje mi sluzi za reflektiranje na manjoj plohi. Recimo ako slikam neke bobice i zelim da mi refleks na jednom dijelu bude pojacan.






 
Rekviziti br. 3 i 4 zahtjevaju malo vise rada i spretnosti, pa vam stoga stavljam link kako napraviti lightbox kod kuce. Ja imam bijeli - veci i crni - manji box. Bijeli koristim kada zelim fotografirati neki proizvod, predmet u bijelom okruzenju i pritom maximalno naglasiti kvalitetu proizvoda, te pritom izbijeci ostre sjene.



Crni koristim kada zelim naglasiti igru sjene i svijetla ili jednostavno smjestiti proizvod u tamno okruzenje. Reflektore nemam, ja stavim box na suncevo svijetlo i onda okrecem kako mi pase. U slucaju da zelim povecati svijetlost samo sa jedne strane koristim jacu dzepnu lampu. Crni kao sto vidite ima samo jedno stranu otvorenu + manji otvor sa poklopcem sa druge strane u koju ili smjestite objektiv, ili ako slikate sa prednje strane - snop svijetla.




 
 




 
I to bi bilo sve za sada. Nadam se da sam vam dala jos neke ideje kojima cete biti zadovoljni i poboljsati svoje fotografije. Zelim vam ugodan tjedan, a onima koji se nalaze u nekoj zivotnoj kuhinji - muzicka za kraj, uz najbolje zelje!
 
 
 
 

Broj komentara: 15:

  1. Wow, ovaj post mi je poučniji od prethodnog, a crni lightbox me je oduševio!!

    OdgovoriIzbriši
  2. Joj, meni ste puno pomogli idem se aciti u tra\enje alu folije po mojim kolima...

    OdgovoriIzbriši
  3. Puno ti hvala na ova dva posta o fotografiranju. Nikad dosta informacija i znanja. Baš si me nadahnula da malo više pažnje posvetim fotografiji. Malo sam pregledala filmiće na youtube, onaj što "kutiju" radi od sklopivih plastičnih cijevi, baš mi je interesantna. Malo ću se poigrati, jer polako ulazimo u jesen i bit će sve manje svjetlosti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. vidjela sam taj filmic, ali mi se cinilo nepotrebno bacanje para, ako se moze napraviti i samo od obicne kutije. igraj se, kad napravis onda ti bude dragooooo!

      Izbriši
    2. Imaš potpuno pravo, no privukla me ideja da plastične cijevi razmontiram i lakše negdje spremim kad mi instalacija ne treba, nego kutije.

      Izbriši
  4. Mnogo lepo i korisno. mada ja kao i svaki tutumrak nisam savladala ni osnovno!

    OdgovoriIzbriši
  5. još ću svašta uz tebe naučiti!hvala!

    OdgovoriIzbriši
  6. Super post i hvala puno na svim divnim idejama i korisnim savetima, moracu da nabavim jednu takvu aluminijumsku foliju, kako sada idu jesenji dani, imacemo sve manje prirodnog svetla za fotkanje... prvi deo skolice sam izgleda propustila, pa cu morati na dodatnu nastavu.:))

    OdgovoriIzbriši
  7. Jako informativan post. Sviđa mi se tvoja snalažljivost.

    OdgovoriIzbriši
  8. Super post! Tek sad ga vidim. Mislim da cu ovog vikenda praviti crni lighbox. Sjajna ideja! Puno, puno hvala...

    OdgovoriIzbriši
  9. Još jedan odličan post!
    Ja ću kao i kolege da se bacim na pravljenje lajtboksa:) I crnog i belog.
    Hvalaaaa!!!

    OdgovoriIzbriši