četvrtak, 17. prosinca 2009.

O pekmezu od bundeve sa orasima

Nikad u zivotu nisam napravila pekmez, a vjerojatno ni ne bi tako skoro da me Vera nije pitala za recept. Iako se sjecam divnih pekmeza koje je moja omama radila podkraj ljeta i redala sarene flasice u podrumu na police, nekako uvijek mi je bilo jednostavnije kupiti gotove. Osim toga tako se pravim da nemam pojma koliko secera ide u flasicu pekmeza....

E sad, posto znam da na prostorima ex Juge, ovakav pekmez ne postoji, bas me uhvatila volja da ga isprobam i pokazem vam nesto sto je "must have" u portugalskoj spajzi.

Ja ovaj pekmez ne mazem na kruh, jer mi je prejak u tolikoj kolicini. Mada imam tu nekog u blizini tko i to radi...tako da o ukusima necu raspravljati. U nekim tradicionalnim restoranima koji posluzuju jela sa sjevera u popisu deserta naci cete i tanjur rikote sa pekmezom od bundeve.



Napraviti ovaj pekmez u biti je vrlo jednostavno i ako imate par sati vremena, pokusajte, stvarno je poseban.


1 kg ociscene bundeve

680 gr secera (ja sam koristila pola bijeli pola smedji)

korica limuna

korica narandje

stapic cimeta




Narezati ociscenu bundevu na kockice i dodati joj secer, koricu limuna i narandje, te stapic cimeta. Staviti na laganu vatru da se secer otapa, i povremeno promjesati. Nakon cca 60 minuta kuhanja, bundeva bi trebala biti omeksana i onda ju vilicom jos zgnjecite tako da ostanu samo vlakna. Kad uspijete provuci kuhacu po dnu serpe, a da ostane vidljiva cesta - gotovo je. Meni je za to trebalo oko 2 sata, pretpostavljam mozda zato jer su mi u startu komadi bundeve bili malo veci. Na kraju dodati grubo nasjeckane orahe, kuhati jos par minuta, izvaditi korice i cimet i presipati jos vruce u teglice. Staviti onaj plasticni celofan na svaku, poklopiti i okrenuti naopacke.


Broj komentara: 9:

  1. Super je. Ja sam spremala nesto slicno, mada mi se ovaj tvoj recept vise svidja :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo jako ukusno zvuči u receptu i oči mi jedu, boja je prekrasna!
    Al kad ja imam problem s bundevom, ne ide, pa ne ide :(

    OdgovoriIzbriši
  3. Prvo moram da se zahvalim na receptu i kazem da su ti fotkice extra lepe.Bundevu mnogo volim,a volim i da kuvam te marmeladice od nečeg drugog a da nije kajsija i šljiva:)
    Već ću ga raditi ove nedelje i naravno fotkati.Svidja mi se i dodatak oraha.

    OdgovoriIzbriši
  4. Mmmm, ricotta sa ovim pekmezom stvarno zvuči (barem meni) primamljivo i podsjeća me da je moja nana djeci davala svježi sir i pekmez od jabuka ili med sa sirom ili bestilj (pekmez od šljiva bez dodatnog šećera) sa sirom i vrhnjem Ja to i danas volim, a moj tata je to zvao "specijalitet".

    OdgovoriIzbriši
  5. Tadeja, od kile bundeve dobijes 2.5 flasice pekmeza (one od 2 dcl), ako ti se ne bude svidjalo lijepo umotas i das nekom ko poklon ispod bora....

    Vera, javi obavezno kako ti se svidja!

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovo mi stvarno zvuči odlično. Još i sjeckani orasi u njemu...super! Je li važna vrsta bundeve ili može od svake?

    OdgovoriIzbriši
  7. oprosti snjezo nisam vidjela ranije pitanje. da ide bilo koja vrsta bundeva, ja koristim zutu.

    OdgovoriIzbriši
  8. Lusitania,hvala još jednom na ljubaznosti objave recepta.Napravila,zaista fin...obozavam ga!
    http://vera-mmmmdelicios.blogspot.com/2010/01/mirisna-marmelada-od-bundeve-by.html

    OdgovoriIzbriši
  9. Upravo sam otkrila tvoj blog i bas uzivam. Ovaj pekmez sam probala za nedavnog posjeta Lisabonu. Bio je serviran sa sirom, kao desert. Jako, jako fino.

    OdgovoriIzbriši